El 1885 es funda la primera colla castellera a Tarragona, els primers Xiquets de Tarragona - Colla de la Mercè, diferenciant-se definitivament de les colles Vallenques.

El 1885 es funda la primera colla castellera a Tarragona, els primers Xiquets de Tarragona - Colla de la Mercè, diferenciant-se definitivament de les colles Vallenques.

Després d’anys d’escassetat i decadència castellera, antics castellers i nous aficionats recuperen i funden els Xiquets de Tarragona.

Fundació dels Xiquets de Tarragona. Les dues colles existents a la ciutat aleshores es fusionen per ordre de l’Ajuntament amb l’ànim de poder assolir noves gammes de castells per la ciutat. Es funden així el que avui en dia encara coneixem com els Xiquets de Tarragona.

El Primer Carro gros arriba el 1981 trencant amb un llarg període d’estancament, i esdevé també, el primer 4d8 completat per una colla Tarragonina sense l’ajuda de colles de fora de la ciutat.

El 27 de novembre, assolim el primer 2d8f descarregat en solitari a una plaça de la font plena de gom a gom.

Durant aquesta temporada és el moment de fer un pas endavant amb els Pilars descarregant primerament el pd6 i poc després aquell mateix any el pd7f al Catllar.

El 1999 conquerim dues grans fites, el primer 5d8 per Sant Magí i tot seguit el 3d9f per Santa Tecla.

Fem un pas ferm endavant completant la Tripleta per Santa Tecla amb el primer 4d9f descarregat com a preludi de tot el que estava per arribar.

Esdevenim colla de Gamma Extra el 2014 descarregant el 2d9fm per Sant Magí al primer intent.

La millor diada de la Colla arribaria per la diada del Primer Diumenge de Festes del 2015, descarregant un 3d9f juntament amb el 5d9 carregat, el 2d9fm carregat i el pd8fm carregat.
