Imprimeix

Comunicat

Publicat a Notícies

Escut

Després dels fets ocorreguts la nit del passat diumenge, 5 d'octubre, i de les notícies aparegudes en alguns mitjans de comunicació i també a les xarxes socials, des la Colla Castellers Xiquets de Tarragona volem manifestar el següent:

1.- El nostre rebuig a les agressions patides per dos castellers de la nostra entitat, que ja han estat pertinentment denunciades, així com a qualsevol altre tipus d'acció violenta.

2.- Entenem que res no justifica la violència (i estem segurs que totes les colles castelleres de la ciutat comparteixen aquesta opinió) i per això manifestem el nostre suport als nostres castellers pel que fa a les agressions que van rebre.

3.- Creiem que la prioritat de les institucions que estem implicades en aquests fets ha de ser condemnar-los sense pal·liatius ni cerca d'excuses, tal com els Xiquets lamentablement ens hem vist obligats a fer alguna altra vegada en els darrers mesos, i treballar decididament amb totes les eines al nostre abast per tal d'evitar que mai no es tornin a repetir.

4.- Per aquesta raó, el president dels Xiquets, Enric Seritjol, ja s'ha posat en contacte amb el de la Colla Jove Xiquets de Tarragona per tal de mantenir una trobada en els propers dies que serveixi per unificar criteris i línies d'actuació. L'objectiu és que, conjuntament, totes dues colles siguem capaces d'una vegada per totes d'acabar no només amb accions violentes com les de diumenge, sinó amb tot tipus de comportaments fruit de la rivalitat mal entesa.

5.- Malgrat l'anterior, els Xiquets de Tarragona sempre hem defensat que les accions violentes, les vandàliques o les agressions verbals no les cometen les entitats o institucions, sinó persones a títol individual que en cap cas representen el tarannà de tot un col·lectiu.

6.- Estem convençuts que ha estat gràcies a l'entesa, la col·laboració i la sana rivalitat que la Tarragona castellera ha arribat al seu nivell actual, i que només a través d'aquest mateix camí es podrà seguir creixent

Calendari

Dim 20:00 - 21:00